Pressrum

Pressrum

22 apr 2014
Systembolaget kommenterar

Bäst på service, igen, nu tackar vi kunderna!

Systembolaget har för andra året i rad utsetts till Sveriges bästa serviceföretag, i ServiceScore. På fredag 25 april firar vi det tillsammans med våra kunder.

I ServiceScore 2014 har drygt 3 000 kunder blivit tillfrågade, och utsett Systembolaget till Sveriges bästa serviceföretag i allla kategorier. Systembolaget vann även priset som detaljhandelns bästa serviceföretag, även den utmärkelsen för andra året i rad.

– Vi har återigen lyckats leverera ett kundmöte som imponerar, detta tack vare våra duktiga medarbetare i butik. Nu satsar vi på tredje gången gillt, säger Mikael Wallteg, vice VD och försäljningsdirektör.

På fredag, 25 april, tackar vi våra kunder, och bjuder på mousserande alkoholfritt i Systembolagets samtliga butiker.

Senaste nyheter

11 jan 2024
Alkoholforskning
Nytt blodprov som avslöjar patienters verkliga alkoholbruk och vad som händer med risken för hjärt-kärlsjukdomar när man minskar sitt drickande. Det är två av totalt 30 forskningsprojekt som nu får ta del av 10 miljoner kronor som Systembolagets Alkoholforskningsråd delar ut 2024.  
17 jan 2024
Systembolagets uppdrag
Klargörande från Systembolaget med anledning av rapportering i media kring det lokala och småskaliga sortimentet.