30 okt 2015

Beställ hemma till Systembolagets ombud

Från och med den 1 november blir det möjligt för kunder som tidigare gjort sina beställningar hos Systembolagets ombud, att göra sina beställningar direkt via systembolaget.se när det passar dem, för att sedan hämta ut varorna hos sitt närmsta ombud.

- Den nya tjänsten gör det enklare och smidigare för kunderna att genomföra sina beställningar direkt via systembolaget.se, vilket innebär en förbättrad service för kunder som tidigare gjort sina beställningar hos Systembolagets ombud, säger Peter Lundvall, driftansvarig för e-kanalen.

Tjänsten fungerar som övriga e-beställningar på systembolaget.se, med skillnaden att det från den 1 november blir möjligt att få varorna levererade till sitt närmsta ombud. Tjänsten kommer att införas stegvis hos ett 60-tal ombud i november för att i slutet av april 2016 erbjudas hos samtliga av Systembolagets ca 500 ombud.

För mer information läs mer här eller kontakta:

Systembolagets pressjour tel, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se

Driftansvarig för e-kanalen, Peter Lundvall, tel  070-618 09 77