Haninge Söderby är Årets Butik i Systembolaget

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar Systembolagets samtliga 438 butiker i kategorierna större respektive mindre butiker. På lördagskvällen utsågs vinnarna för 2016: Haninge Söderby i kategorin större butiker, och Malå i kategorin mindre butiker.

– Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnarna i Årets Butik, som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass, med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Haninge Söderby, säger Magdalena Gerger, VD Systembolaget.

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga sex finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

– Vi har under året fokuserat på att överträffa våra kunders förväntningar och leverera ett kundmöte i världsklass – vinsten är verkligen en bekräftelse för mig och mina medarbetare, säger Jenny Rosberg butikschef i Haninge Söderby.

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, med fokus på kundupplevelse och värdskap.

Pressbilder från finalen

För mer information kontakta:

Systembolagets pressjour, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Jenny Rosberg, butikschef Haninge Söderby, tel. 073-415 13 45