Malå är Årets Butik i Systembolaget

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar Systembolagets samtliga 438 butiker, i kategorierna, större respektive mindre butiker. På lördagskvällen utsågs vinnarna för 2016: Malå i kategorin mindre butiker och Haninge Söderby i kategorin större butiker.

– Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnarna i Årets Butik, som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Malå, säger Magdalena Gerger VD för Systembolaget.

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga sex finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

– Vinsten är ett kvitto för mig och mina medarbetare på att allt hårt arbete och engagemang ger resultat – vi är väldigt stolta över vinsten, säger Annelie Burman, butikschef i Malå.

Det är andra året i rad som Malå vinner tävlingen.

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, med fokus på kundupplevelse och värdskap.

Pressbilder från finalen

För mer information, kontakta:

Systembolagets pressjour, tel. 070-245 0047, press@systembolaget.se

Annelie Burman, butikschef Malå, tel. 070-670 11 95