14 okt 2013

Systembolagets VD arbetar i Kristianstads-butiken

I morgon tisdag 15 oktober arbetar Systembolagets VD Magdalena Gerger och delar av företagsledningen i Systembolagets butik i Kristianstad. Den ordinarie personalen i butiken är på utbildningsresa efter att ha utsetts till Årets Butik. VD arbetar i butiken ca kl. 12-16.

Magdalena Gerger och företagsledningen utför alla vanliga arbetsuppgifter som att sitta i kassan och plocka varor.

- För oss i företagsledningen är det väldigt lärorikt och roligt att arbeta i butik och träffa våra kunder. Det är en av årets höjdpunkter, säger Magdalena Gerger, VD Systembolaget.

I början av året utsågs butiken i Kristianstad till Årets Butik inom Systembolaget i kategorin större butiker. Syftet med priset är att lyfta fram butiker som kan fungera som förebilder inom Systembolaget. Viktiga faktorer när vinnarna skall utses är hur bra personalen har varit på ålderskontroll och servicen till kunderna. Även ledarskap, stämningen i butiken och effektivitet ingår i bedömningen.

Förutom VD Magdalena Gerger arbetar även Mikael Wallteg (försäljningsdirektör och vice VD), Tobias Frohm (HR-direktör), Mattias Forsberg (IT-direktör), Malin Sandquist (chefsjurist) samt Marita Dahllöf (försäljningschef) i butiken.

För mer information kontakta:
Lennart Agén, presschef, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Jan Jonsson, butikschef, Kristianstad, tel. 044-21 08 17