23 jun 2011

Ulrika Bennich blir Ekonomidirektör i Systembolaget

Ulrika Bennich har anställts som Ekonomidirektör i Systembolaget AB. Hon tillträder tjänsten den 15 oktober 2011. Ulrika Bennich kommer närmast från en tjänst som Strategidirektör på KF och dessförinnan VD och Ekonomichef på KF Shared Services.

– Jag är väldigt glad och stolt över att få ta över som Ekonomidirektör för Systembolaget. Systembolaget är ett välskött bolag som känns mycket tilltalande och som haft en mycket positiv utveckling de senaste åren, säger Ulrika Bennich. Det ska bli fantastiskt spännande att vara med i den förändring och utveckling Systembolaget står inför för att ytterligare effektivisera sin verksamhet. – Ulrika har en gedigen erfarenhet inom ekonomi och administration och hon är en framåtsträvande och modern ledare, vilket Systembolaget kommer att ha stor glädje av, säger Magdalena Gerger, Systembolagets vd. Ulrika Bennich är idag Strategidirektör på KF. Ulrika Bennich har haft flera olika positioner på KF, bland annat VD på KF Shared Services. Dessförinnan var Ulrika Bennich på Stora Enso som bland annat controller. Ulrika Bennich har en civilekonom examen från Handelshögskolan i Umeå. Pressbild finns att hämta på: www.systembolaget.se/press

För mer information, kontakta:

Ulrika Bennich, tfn 070-669 80 13 Rebecka Blomberg, pressekreterare Systembolaget, tfn 070-245 00 47