Årets Butik 2012: Tätt mellan finalisterna i Hälsingland

Systembolagen i Edsbyn, Söderhamn och Bollnäs är tre av 16 kandidater till Årets Butik inom Systembolaget. Utmärkande för butikerna är deras framgångsrika arbete med kundservice och effektiv ålderskontroll.

– Nu sporras vi att fortsätta utvecklas och bli ännu bättre. Inom Systembolaget arbetar vi hela tiden med att förbättra vår service till kunderna. Att våra butiker blivit nominerade är en bekräftelse av vår personals ansträngningar och goda arbete, säger Lena Unger, Mats Johansson och Daniel Göransson, butikschefer på de tre Systembutikerna. Och förstås är det extra kul för våra kunder att tre av Systembolagets bästa butiker finns i Hälsingland.

Nästa steg för butikerna är att bli en av de sex butiker som går vidare till final. Bland finalisterna finns då tre större och tre mindre butiker. Systembolagen i Bollnäs och Söderhamn tävlar om att gå till final i kategorin större butik, och Systembolaget i Edsbyn i kategorin mindre butik. Under januari och februari får alla finalister besök av Systembolagets företagsledning och försäljningschefer. 16 mars tillkännages vinnarna av Årets Butik 2012.

Personalen i de två butiker som vinner, belönas med en resa med en upplevelse som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

– Systembolagen i Söderhamn, Bollnäs och Edsbyn är förebilder för våra mer än 400 butiker runtom i Sverige. Säker försäljning och god service ska känneteckna Systembolagets verksamhet, säger Magdalena Gerger, vd på Systembolaget.

För mer information, kontakta:Lena Unger, butikschef Edsbyn, tel: 0271-203 88, 073-845 35 89Mats Johansson, butikschef, Söderhamn, tel: 0270-121 16Daniel Göransson, butikschef Bollnäs, tel: 0278-193 94, 0735-11 99 98Lennart Agén, presschef, tel: 070-245 00 47, press@systembolaget.se