Charlotte Hansson blir ny ekonomidirektör i Systembolaget

Charlotte tillträder sin tjänst den 26 januari 2015.

Charlotte har en magisterexamen från Handelshögskolan i Göteborg och kommer närmast från Cision där hon varit vice VD och Ekonomi- och finansdirektör för koncernen. Charlotte har en gedigen bredd och bakgrund inom ekonomiområdet och som ledare.

–       Charlotte är en erfaren, gedigen och modern ledare. Med Charlottes bakgrund och erfarenhet inom ekonomiområdet kommer hon att få både en viktig och central roll i den fortsatta utvecklingen av Systembolaget, säger VD Magdalena Gerger.

–       Systembolaget är ett företag byggt på starka värderingar med hög kompetens – det ska bli spännande att få vara delaktig i den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Jag ser fram emot att leda ekonomiavdelningen och hoppas kunna bidra till verksamheten med mina tidigare erfarenheter, säger Charlotte Hansson.

Fakta om Charlotte Hansson

Ålder: 45

Född: Borås

Bor: Stockholms innerstad

Familj: Gift

Intressen: Resor, konst och kultur samt träning

Förebilder: Jag beundrar människor som engagerar sig för något som är till nytta för andra, det kan vara i det lilla eller i det stora sammanhanget.

Dricker helst: Vatten och grönt te

För ytterligare information, kontakta Systembolagets pressjour

tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se