24 okt 2012

Gör din egen dryckesprovning på nätet med Systembolaget

Systembolagets dryckesprovningar där kunderna kan lära sig mer om drycker och smakernas samspel är populära i butikerna. Nu kan du anordna din egen provning hemma och lära dig mer om mat och dryck i kombination med Systembolagets Provningspaket på systembolaget.se.

För att inspirera kunderna att lära sig mer om mat och dryck i kombination och få nya goda smakupplevelser, lanserar Systembolaget nu tjänsten Provningspaket. Det är ett sätt att dela med sig av den kunskap Systembolagets medarbetare har i att kombinera mat och dryck – en kunskap som uppskattas högt enligt Systembolagets undersökningar.

systembolaget.se/provningspaket finns fakta, provningsteknik, tips och provningsprotokoll till de som själva vill arrangera provningar hemma med vänner.

– Med hjälp av provningspaketen vill vi guida våra kunder i det spännande området mat och dryck i kombination, ett ämne där vi är experter. Ju större kunskap om hur smaker samspelar, desto lättare blir det att hitta rätt dryck till sin mat och det blir också lättare att våga prova nya smakkombinationer, säger Lennart Agén, presschef på Systembolaget.

Vid lanseringen finns provningspaketen Mat och dryck (grundsmaker) och Ost. Choklad och Lakrits är teman som lanseras senare under hösten.

För mer information, kontakta:
Lennart Agén, presschef, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se