Mogna viner i fokus på tisdagens Lilla Dryckesauktion

Under tisdagen gick Systembolagets Lilla Dryckesauktion av stapeln. Totalt gick 623 objekt under klubban till ett värde av 1,3 miljoner kronor. Många vin- och whiskyintresserade hade samlats i Stockholms Auktionsverks lokaler i Frihamnen för att bjuda på mogna viner och sällsynta destillat.

– Det är roligt att se att nya kunder fortsätter hitta till auktionen och att budgivningarna både i sal, per telefon och online, stundtals blir intensiva, säger Sören Nylund, värderingsansvarig på Systembolaget.Lilla Dryckesauktionen vänder sig till köpare och säljare som är intresserade av värdefulla samlarobjekt i mindre partier eller enstaka flaskor, av goda och erkända årgångar.Den Stora Dryckesauktionen som sker tisdag den 7 juni erbjuder värdefulla samlarobjekt av goda och erkända årgångar, i större poster och i den högre priskategorin.Fakta om Lilla Dryckesauktionen den 31 maj 201195 procent av posterna såldesTotalt utrop: 1,2 – 1,5 miljoner krTotalt sålt: 1,3 miljoner krAnmärkningsvärda utrop

Nr

Namn

Utrop