Överkalix, Årets butik i Systembolaget

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar Systembolagets samtliga 431 butiker, i kategorierna, större respektive mindre butiker. På lördagskvällen utsågs vinnarna för 2014: Överkalix i kategorin- mindre butiker och Hammarby Sjöstad, Stockholm i kategorin- större butiker.

–          Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnarna i Årets Butik som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Överkalix, säger Magdalena Gerger VD för Systembolaget

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga sex finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

–          Vi har under året fokuserat på att överträffa våra kunders förväntningar och leverera ett kundmöte i världsklass – vinsten är verkligen en bekräftelse för mig och mina medarbetare, säger Ruth Engström butikschef i Överkalix

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en utbildningsresa som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

Pressbilder från finalen finns här

För mer information, kontakta:

Butikschef Ruth Engström, tel 072-155 36 28

Systembolagets presstjänst, tel 070-245 00 47