Systembolaget Årets Butik 2015 - större butik 2A plats Haninge Söderby

Systembolaget i Haninge Söderby tog hem silvret i tävlingen Årets Butik

Finalen i Systembolagets tävling Årets Butik avgjordes på lördagskvällen. Butiken i Haninge Söderby kom på andra plats i kategorin större butiker. Vinnare i kategorin blev butiken i Haparanda.

–        Det är klart att vi siktat på att vinna, samtidigt som det känns fantastiskt roligt att vi är en av de absolut främsta av 437 butiker i hela Sverige, säger Jenny Rosberg, butikschef.

När juryn på Systembolaget utser vinnare utgår de från butikernas totala kvalitet. Viktiga faktorer är bland annat servicen till kunderna och hur bra personalen är på ålderskontroll. Även ledarskapet, stämningen i butiken och effektiviteten bedöms. Segrarna utsågs på en finalfest i lördags kväll i Stockholm.

–          Med utmärkelsen Årets Butik lyfter vi fram butiker som är ett föredöme för andra butiker, och butiken i Haninge Söderby är en av dessa, säger Magdalena Gerger, VD i Systembolaget.

Pressbilder från finalen

Tävlingen Årets Butik är uppdelad i två kategorier, större och mindre butiker. I kategorin mindre, vann butiken i Malå.

För mer information kontakta gärna:

Systembolagets pressjour, tel 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Jenny Rosberg, tf butikschef Haninge Söderby, tel 073-415 13 45