21 maj 2013

Systembolaget öppnar butik i Idre

Onsdagen den 22 maj klockan kl. 10.00 invigs den nya butiken i Idre. Butiken ligger på HSB-vägen bredvid ICA-butiken och blir en självbetjäningsbutik.

– Intresset och förväntningarna har varit stora inför öppningen och nu välkomnar vi alla kunder i Idre med omnejd till den nya butiken. Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder i området bra service, säger butikschefen Anna Wickberg.

Butiken har drygt 900 artiklar av öl, vin, sprit och alkoholfritt och sortimentet är anpassat för kunderna i Idre.

Systembolaget har nu 422 butiker fördelade över landets alla kommuner.

Öppettider för butiken i Idre:

Måndag – fredag: 10.00 – 18.00

Lördag: 10.00 – 14.00

Nöjda kunder

Årligen genomförs undersökningar där kunderna svarar på vad de tycker om Systembolagets service. Nöjd-kund-index för 2012 blev 81, den högsta siffran hittills.

– Vi arbetar på många olika sätt för att erbjuda utmärkt service och kunskap till våra kunder, och mätningarna visar att vi lyckas bra med det. En förutsättning för nöjda kunder är kompetenta och engagerade medarbetare. Därför satsar vi mycket på utbildning, säger Lennart Agén, presschef Systembolaget.

För mer information, kontakta:

Anna Wickberg, butikschef Idre, tel. 0725-66 27 59

Lennart Agén, presschef, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se