Pressrum

Pressrum

10 jun 2016
Lokala pressmeddelanden

Systembolaget öppnar testbutik i Sickla, Nacka med fortsatt test av nytt butikskoncept

Måndagen den 13 juni öppnar Systembolaget sin andra testbutik med det nya butikskonceptet i Sickla, Nacka. I fjol öppnade Systembolaget den första testbutiken i Gränby, Uppsala. 

I pilotbutiken i Gränby, Uppsala testade Systembolaget allt från butiksinredning, navigering och kommunikation till den nya grafiska profilen. Efter utvärderingen som pågått sedan oktober öppnas nu ännu en testbutik med det nya konceptet. Butiken i Sickla får en än mer utvecklad version av det nya konceptet, där det som fungerat bra i Gränby behålls med fortsatt utveckling och tester av de övriga delarna. 

-          Efter utvärderingen har vi fått värdefulla insikter inför invigningen av butiken i Sickla. Med utvecklingen av det nya butikskonceptet tar vi ett ytterligare steg för att möta våra kunders förväntningar med utgångspunkt i Systembolagets samhällsuppdrag, säger Marie Nygren, vice VD Systembolaget. 

Välkommen på invigning:

Datum:             Måndag 13 juni

Tid:                   Klockan 10.00

Plats:               Systembolagets butik Sickla, Nacka (Siroccogatan 7, Nacka)

På invigningen medverkar Systembolagets vice VD Marie Nygren samt projektledare Anna Bladström.

Butikens öppettider är; måndag- fredag kl:10.00–19.00 och lördag kl:10.00–15.00.

Systembolaget finns i Sveriges alla kommuner, med totalt 437 butiker. Dessutom finns cirka 500 ombud på landsbygden och mindre orter.

För mer information, kontakta;

Systembolagets presstjänst, tel 070-245 00 47, eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

11 jan 2024
Alkoholforskning
Nytt blodprov som avslöjar patienters verkliga alkoholbruk och vad som händer med risken för hjärt-kärlsjukdomar när man minskar sitt drickande. Det är två av totalt 30 forskningsprojekt som nu får ta del av 10 miljoner kronor som Systembolagets Alkoholforskningsråd delar ut 2024.  
17 jan 2024
Systembolagets uppdrag
Klargörande från Systembolaget med anledning av rapportering i media kring det lokala och småskaliga sortimentet.