Tobias Frohm blir HR-direktör i Systembolaget

Tobias Frohm har anställts som HR-direktör i Systembolaget AB. Han tillträder tjänsten under hösten 2011. Tobias Frohm kommer närmast från en tjänst som HR-direktör på Lernia AB och dessförinnan som HR-chef på Accenture Sweden AB.

– På Systembolaget ligger HR-frågorna högt på agendan, inte minst för att kunna leverera den service och kunskap kunderna söker. Systembolaget blev också årets kompetensföretag 2010 vilket säger en hel del om den ambition som finns. Att få vara med i den fortsatta utvecklingen av företaget och HR-frågorna ser jag mycket fram emot, säger Tobias Frohm. – Tobias har en gedigen erfarenhet inom Human Resource och en av hans styrkor är hans djupa förståelse för verksamhet, organisationer och människor. Tobias är också en modern ledare som har erfarenhet av att driva utveckling via andra. Jag är mycket glad över att vi får Tobias som kollega, säger Magdalena Gerger, Systembolagets vd. Tobias Frohm är idag HR-direktör på Lernia AB. Dessförinnan har han bland annat varit HR-chef på Accenture AB och HR Manager på Svenska McDonald’s. Tobias Frohm är personalvetare från Linköpings Universitet. Pressbild finns att hämta på: www.systembolaget.se/press För mer information, kontakta: Systembolagets pressjour: 070 245 00 47.