Unik dryckesauktion på nätet

Den 3-5 oktober genomförde Systembolaget, i samarbete med Stockholms Auktionsverk, för första gången Lilla Dryckesauktionen på nätet. Samtliga 195 utrop såldes, vilket är unikt inom auktionsvärlden.

Återigen samlades många dryckesintresserade för Systembolagets Lilla Dryckesauktion, men denna gång framför datorerna. Under tre kvällar auktionerades värdefulla samlarobjekt ut till samlare över hela landet, men även utlandet.– Med nätauktionerna ökar tillgängligheten markant för våra kunder, de blir mer flexibla i budgivningen, och kan lägga bud oavsett var de befinner sig, säger Sören Nylund, värderingsansvarig på Systembolaget. Lilla Dryckesauktionen vänder sig till köpare och säljare som är intresserade av värdefulla samlarobjekt i mindre partier eller enstaka flaskor, av goda och erkända årgångar. Nästa nätauktion genomförs 7-9 november.Anmärkningsvärda utrop3 stycken Château Margaux 1992, utrop 3000 kr, slutpris 7600 kr1 stycken Grange 1981, utrop 2500 kr, slutpris 4200 kr6 stycken Vieux Château Certan 2000 i obruten original låda, utrop 3000 kr, slutpris 14500 kr1 stycken Mortlach Rare Malt Selection 1972, 22 Years, utrop 2000 kronor,slutpris 4800 krFör ytterligare information, kontakta gärna:Sören Nylund, värderingsansvarig, Systembolaget: 070-548 00 25, soren.nylund@systembolaget.seAnna Hamilton, informationschef, Stockholms Auktionsverk: 0733-40 67 84, anna.hamilton@auktionsverket.se