Pressrum

Pressrum

20 sep 2012
Övrigt

Utbildningsdagar för Systembolagets medarbetare

Nu i helgen den 22-23 september samlas Systembolagets medarbetare för utbildningsdagar på 27 olika platser i landet. Utbildningen är ett led i programmet ”Det Goda Kundmötet” och målsättningen är att utveckla Systembolagets möten med kunderna.

Programmet genomförs i olika etapper och i helgens utbildning involveras samtliga medarbetare för att lära av varandra och diskutera olika förbättringsområden.

– God service är så mycket mer än goda råd och trevligt bemötande! Det är också att sälja med ansvar och i varje kundmöte agera utifrån våra försäljningsregler, säger Mikael Wallteg, Systembolagets vice vd och försäljningsdirektör.

Utbildningsdagarna i helgen omfattar medarbetare från både butiker och huvudkontor – drygt 4000 personer. Kostnaden utslagen per medarbetare blir 2000 kronor och omfattar måltider med dryck, övernattning i dubbelrum samt kostnader för konferenslokaler. 

Programmet till utbildningen i Luleå, där Systembolagets VD Magdalena Gerger medverkar,bifogas.

För mer information, kontakta:Lennart Agén, presschef, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

11 jan 2024
Alkoholforskning
Nytt blodprov som avslöjar patienters verkliga alkoholbruk och vad som händer med risken för hjärt-kärlsjukdomar när man minskar sitt drickande. Det är två av totalt 30 forskningsprojekt som nu får ta del av 10 miljoner kronor som Systembolagets Alkoholforskningsråd delar ut 2024.  
17 jan 2024
Systembolagets uppdrag
Klargörande från Systembolaget med anledning av rapportering i media kring det lokala och småskaliga sortimentet.