27 okt 2011
Alkoholfritt

Julens alkoholfria nyheter på Systembolaget

I november lanserar Systembolaget en rad alkoholfria drycker som är särskilt utvalda för att passa till julens högtider och fester. I det alkoholfria sortimentet ingår bland annat snaps, glögg och must.

– Julen är ett tillfälle då många samlas med familjen kring mat och dryck. Genom att erbjuda även alkoholfria drycker av hög kvalitet som passar olika typer av mat, ger vi fler alternativ för dem som vill äta och dricka lite sundare, säger Magdalena Gerger, Systembolagets VD. Efterfrågan på alkoholfria drycker hos Systembolaget har ökat stadigt de senaste åren. Sortimentet utökas löpande och målsättningen är att det skall finnas alkoholfria drycker till alla måltider och tillfällen. De senaste siffrorna visar att försäljningen ökade med 19 procent under årets tre första kvartal jämfört med samma period förra året. Antalet alkoholfria varor i det fasta sortimentet uppgår nu till 32 stycken, en ökning med 14 procent jämfört med 2010. – Systembolaget vill driva produktutvecklingen och uppmuntra till innovation inom området. Julens nya alkoholfria produkter visar att både utvecklingen och kvaliteten är på högsta nivå inom det alkoholfria sortimentet, avslutar Magdalena Gerger. Bilder på produkterna finns att hämta här: www.systembolaget.se/press/pressbilder Produkterna finns i ett begränsat antal för provning. För beställning, se kontaktinformation nedan. För mer information samt beställning av prover, kontakta: Rebecka Blomberg, pressekreterare Systembolaget, Tel 08-503 304 58, 073-049 25 32 eller rebecka.blomberg@systembolaget.se