– Genom appen gör vi vår service tillgänglig även via mobilen, säger Kerstin Wallentin, kommunikationschef på Systembolaget. Våra kunder ska kunna ta del av vår kunskap, inte bara i butiken, på webben och via kundtjänst utan även via mobilen. Vi är väldigt glada att vi nu kan erbjuda den servicen. Följande funktioner finns i Systembolagets app vid lanseringen den 7 december:
Sök butik & ombud – Genom GPS-tekniken i mobilerna märks närliggande butiker och ombud ut på en karta eller visas i en lista.
Sök dryck – Precis som på webben kan användaren söka efter en dryck i appen. Det görs bland annat via Varugrupp, Land, Passar till eller Pris.
Fördjupad information om specifik vara – För mer information om en vara visas bland annat bild, pris, beskrivning, smakklockor, matsymboler, passar till, land, alkoholhalt och producent.
Hyllplats – När användaren väljer sin favoritbutik visas lagersaldo och hyllplats för den specifika varan.
Tyck till om appen – Appen är under ständig utveckling och Systembolaget kommer fortsätta lyssna på sina kunders önskemål inför kommande uppgraderingar. Via en återkopplingsknapp kan användaren ange vad som är bra och vad som kan förbättras när det gäller appen. Mobilbyrån Mobiento har utvecklat applikationerna. Nedladdning av appen görs via Android Market, App Store (när den är godkänd) eller www.systembolaget.se/app
* kostnad för datatrafik kan ev. tillkomma För pressbilder på appen, gå till: www.systembolaget.se/press/pressbilder För mer information, kontakta gärna: Rebecka Blomberg, pressekreterare, tel: 073-049 25 32 eller press@systembolaget.se