29 sep 2011

Systembolaget redovisar priset utan pant fr om 1 oktober

Från och med den 1 oktober redovisar Systembolaget pris exklusive pant, på returflaskor och -burkar. I dag redovisas priset inklusive pant.

– Kunderna är vana vid att priset redovisas exklusive pant, som i dagligvaruhandeln, och därför vill vi underlätta för dem, säger Mikael Wallteg, vice vd och försäljningsdirektör på Systembolaget. Det blir även enklare för kunden att jämföra priser utan pant. Systembolaget hoppas också att återlämningsgraden av returartiklar ökar i och med att det blir tydligare för kunden att pant tillkommer. Systembolaget informerar om förändringen i butikerna, på webbplatsen www.systembolaget.se, och i Katalogen samt Varunytt. Det kommer även informeras på kvittona. För mer information, kontakta: Rebecka Blomberg, pressekreterare, tel 08-503 304 58 eller rebecka.blomberg@systembolaget.se