– Kandidaterna är bra förebilder för alla våra butiker, säger Magdalena Gerger, VD på Systembolaget. Vårt mål är att Systembolaget skall bli svenska mästare på kundservice, det är ett högt ställt mål som vi alla arbetar hårt för att uppnå. Nästa steg är att bli en av de sex butiker som går vidare till finalen i Stockholm den 10 mars. Bland finalisterna finns tre större och tre mindre butiker och slutligen utser Systembolagets ledning Årets Butik i respektive kategori. Personalen i de två butiker som vinner, belönas med en resa till ”hemlig plats” i Europa för vidareutbildning. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken. För mer information, kontakta:Lennart Agén, presschef, tel: 070-245 00 47, press@systembolaget.seSystembolaget har 418 systembutiker.Nominerade butiker:
Haparanda | Örebro (Kungsgatan) | Jönköping (Trädgårdsgatan) |
Överkalix | Kungsör | Gränna |
Skellefteå (Nygatan) | Stockholm (Jarlaplan) | Torsås |
Nordmaling | Stockholm (Passagen) | Tibro |
Östersund (Kyrkgatan) | Stockholm (Lindhagen) | Storfors |
Järpen | Bromma (Bromma Blocks) | Bengtsfors |
Bollnäs | Västerhaninge | Öckerö |
Kvissleby | Gustavsberg | Bollebygd |
Falun | Mariefred | Örkelljunga |
Rättvik | Slite (Gotland) | Hässleholm |
Ockelbo | Vaxholm | Älmhult |
Köping | Finspång | Lomma |
Norberg | Vimmerby | Vellinge |