06 sep 2012

Malin Sandquist blir Chefsjurist i Systembolaget

Malin Sandquist har anställts som Chefsjurist i Systembolaget AB. Hon tillträder tjänsten den 1 oktober 2012. Malin Sandquist kommer närmast från Advokatfirman Hammarskiöld & Co där hon är delägare.

– Jag är väldigt glad och stolt över att få ta rollen som Chefsjurist i Systembolaget. Systembolaget har ett viktigt uppdrag och en spännande verksamhet med flera olika dimensioner. Jag ser verkligen fram emot att få leda och utveckla juristavdelningen som en del i den fortsatta utvecklingen av Systembolaget, säger Malin Sandquist.

– Malin har en lång erfarenhet av advokatyrket. Hon är mycket sakkunnig och gedigen inom många olika områden. Dessutom är hon en driven, målinriktad och modern ledare vilket Systembolaget kommer ha glädje av. Jag är mycket glad över att vi får Malin som kollega, säger Magdalena Gerger, Systembolagets vd.

Malin Sandquist är idag delägare i Advokatfirman Hammarskiöld & Co. Hon tog juristexamen 1997 och gjorde notarietjänstgöring vid kronofogden och Södra roslags tingsrätt. Sedan 1999 har Malin arbetat som jurist och numera delägare vid Advokatfirman Hammarskiöld & Co.

För mer information, kontakta:
Malin Sandquist, tel 0709-998 441
Lennart Agén, presschef Systembolaget, tel 070-245 00 47