16 apr 2012
Finansiell information

Pressinbjudan:Systembolagets årsstämma 19 april

VÄLKOMMEN TILL SYSTEMBOLAGETS ÅRSSTÄMMA

Tid: Torsdag den 19 april, kl. 14.00-15.00 Registrering och lätt förtäring från kl. 13.30

Plats: Systembolagets huvudkontor, Kungsträdgårdsgatan 14, Stockholm Den formella årsstämman med aktieägaren i Systembolaget AB öppnas av styrelseordförande Cecilia Schelin Seidegård. Vd Magdalena Gerger summerar det gångna året. Årsstämman avslutas med en öppen frågestund för såväl media som andra närvarande. Frågor från allmänheten kan redan nu skickas till fragor@systembolaget.se, till och med den 19 april kl. 11.00. Systembolagets årsstämma kommer också att sändas direkt på webben via www.systembolaget.se. Här hittar du också föredragningslistan under rubriken ”Om Systembolaget”. Antalet platser är begränsat och föranmälan krävs senast torsdag den 19 april kl.10.00 på press@systembolaget.se eller på telefon 070-245 00 47. För ytterligare information, kontakta gärna: Presschef Lennart Agén, Systembolaget, tfn 070-245 00 47.