29 mar 2012

Systembolaget fortsätter utveckla servicen för lokala drycker

Från och med nu utökar Systembolaget servicen och gör det möjligt att beställa lokala och småskaliga drycker till valfri butik utan extra kostnad.

– Vi har de senaste åren sett en ökning av intresset och efterfrågan av lokala och småskaliga alkoholdrycker. För att möta det ökade intresset är det naturligt att erbjuda kunder i hela landet möjligheten att beställa dessa drycker till sin butik, säger Systembolagets vd Magdalena Gerger.

Den utökade servicen gäller lokala och småskaliga drycker, det vill säga drycker i Systembolagets beställningssortiment som finns på hyllan i någon butik och säljs i viss begränsad volym i ett begränsat antal butiker. I dagsläget innebär det att ytterligare 162 lokala och småskaliga drycker är tillgängliga utan extra kostnad för kunder i hela landet.

Det är nu också enklare att hitta och beställa lokala drycker i butikerna och via systembolaget.se. Följande förbättringar har Systembolaget gjort: • Möjlighet att beställa på tillverkningsstället via funktionen Dryckeslistan som kan länkas från tillverkarens webbplats till beställningsfunktionen på systembolaget.se• Förbättrad och förenklad sökbarhet på systembolaget.se • Förbättrad rådgivning om lokalt producerade drycker• Enklare att hitta lokalt producerade drycker i butiken

För frågor kontakta gärna: Lennart Agén, presschef, Systembolaget AB, press@systembolaget.se eller 070-564 17 10.