11 okt 2012
Butiker

Systembolagets VD arbetar i Bollnäsbutiken

Idag arbetar Systembolagets VD Magdalena Gerger och delar av företagsledningen i Systembolagets butik i Bollnäs. Den ordinarie personalen i butiken är på utbildningsresa i Spanien efter att ha utsetts till Årets Butik i kategorin större butiker.

-          Detta är en av årets höjdpunkter, säger Magdalena Gerger, VD i Systembolaget. För oss i företagsledningen, är det mycket nyttigt och lärorikt att arbeta i butik och träffa kunder. Vi har verkligen sett fram emot detta tillfälle.

Magdalena Gerger och de övriga från företagsledningen utför alla normala arbetsuppgifterna; som att sitta i kassan och plocka varor. Dessutom bjuder de butikens kunder på alkoholfritt. Samtidigt praktiserar andra representanter från företagsledningen i butiken i Tibro, som utsågs till Årets Butik i kategorin mindre butiker.

I början av året utsågs butiken i Bollnäs till Årets Butik i Systembolaget 2011 i kategorin större butiker. Syftet med priset är att lyfta fram butiker som kan fungera som förebilder inom Systembolaget. Viktiga faktorer när vinnarna skall utses är servicen till kunderna och hur bra personalen har varit på ålderskontroll. Även ledarskap, stämningen i butiken och effektiviteten ingår i bedömningen.

En av anledningarna till att systembutiken i Bollnäs utsågs till Årets Butik var att kundernas nöjdhet med butiken stigit kraftigt det senaste året.

Förutom VD Magdalena Gerger, arbetar Mikael Wallteg (försäljningsdirektör, vice VD), Tobias Frohm (HR-direktör) samt Mattias Forsberg (IT-direktör) i butiken.

Foton på Magdalena Gerger i Bollnäsbutiken bifogas.

För mer information, kontakta:

Presschef Lennart Agén på telefon 070-564 17 10