Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används. Om cookies

Pressrum

Pressrum

20 sep 2012
Övrigt

Utbildningsdagar för Systembolagets medarbetare

Nu i helgen den 22-23 september samlas Systembolagets medarbetare för utbildningsdagar på 27 olika platser i landet. Utbildningen är ett led i programmet ”Det Goda Kundmötet” och målsättningen är att utveckla Systembolagets möten med kunderna.

Programmet genomförs i olika etapper och i helgens utbildning involveras samtliga medarbetare för att lära av varandra och diskutera olika förbättringsområden.

– God service är så mycket mer än goda råd och trevligt bemötande! Det är också att sälja med ansvar och i varje kundmöte agera utifrån våra försäljningsregler, säger Mikael Wallteg, Systembolagets vice vd och försäljningsdirektör.

Utbildningsdagarna i helgen omfattar medarbetare från både butiker och huvudkontor – drygt 4000 personer. Kostnaden utslagen per medarbetare blir 2000 kronor och omfattar måltider med dryck, övernattning i dubbelrum samt kostnader för konferenslokaler. 

Programmet till utbildningen i Luleå, där Systembolagets VD Magdalena Gerger medverkar,bifogas.

För mer information, kontakta:Lennart Agén, presschef, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se

Senaste nyheter

15 jul 2020
Försäljningssiffror
Mätningar visar att konsumtionen ligger kvar på tidigare nivåer trots ökad försäljning på Systembolaget och Nöjd Kund Index visar att kunderna är fortsatt mycket nöjda. Det framgår av Systembolagets delårsrapport som publiceras idag.
31 jan 2020
Lokala pressmeddelanden
Systembolaget fortsätter utöka erbjudandet av e-handel. Från och med den 3 februari 2020 kommer hemleverans vara tillgängligt i bland annat Västerås, Arboga, Köping och Kungsör.