02 sep 2013
Dryckesauktioner

Drygt 400 utrop på höstens första dryckesauktion

Måndagen den 2 september startar höstens första Dryckesauktion.

På höstens första auktion och dag finns många objekt från Champagne. Både äldre och yngre årgångschampagne i olika storlekar. Liksom många gånger tidigare står även Bordeaux för en stor del av utbudet på auktionens andra dag, både som enstaka flaskor och hela lådor. Tredje och sista auktionsdagen samsas viner från övriga ursprung som Bourgogne, Kalifornien och Italien med starkvin och olika destillat, som konjak och samlarwhisky med olika historia och härstamning. Mer information finns på

Systembolaget arrangerar fyra dryckesauktioner denna säsong.

2-4 september

7-9 oktober

11-13 november

9-11 december

Alla auktionerna sker på www.stadsauktion.se med start kl 13.00

Vi erbjuder värdering under hela hösten. Genom att fylla i värderingsformuläret på vår webbplats http://www.systembolaget.se/Tjanster/Dryckesauktioner/salja-pa-auktion/Varderingsformular/ kan du få besked om objekten uppfyller kraven för samlarobjekt och få dem värderade. Vi har även öppna värderingsdagar då du kan träffa oss och få dina flaskor värderade för försäljning på auktion.

För mer information:

Sören Nylund, värderingsansvarig på Systembolaget, tfn 070-548 00 25