08 jan 2013

Systembolagen i Hultsfred och Oskarshamn nominerade till Årets Butik 2012

Systembolagen i Oskarshamn och Hultsfred är två av 16 kandidater till Årets Butik inom Systembolaget. Utmärkande för de butiker som nominerats runt om i landet är bland annat att de arbetat framgångsrikt med kundservice och har en effektiv ålderskontroll.

- Vi på Systembolaget arbetar hela tiden med att förbättra vår kundservice. Den här nomineringen är en bekräftelse av våra ansträngningar och av vår personals goda arbete. Nu sporras vi att fortsätta förbättringsarbetet, säger Jonas Lindström, butikschef på Systembolaget i Oskarshamn, och Maria Stenbäck, butikschef på Systembolaget i Hultsfred. Och förstås är det extra kul för våra kunder att två av Systembolagets bästa butiker finns i Kalmar län.

Nästa steg för butikerna är att bli en av de sex butiker som går vidare till final. Bland finalisterna finns då tre större och tre mindre butiker. Systembolaget i Oskarshamn tävlar om att gå till final i kategorin större butik, och Systembolaget i Hultsfred i kategorin mindre butik. Under januari och februari får alla finalister besök av Systembolagets företagsledning och försäljningschefer. 16 mars tillkännages vinnarna av Årets Butik 2012.

Personalen i de två butiker som vinner, belönas med en resa med en upplevelse som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

- Systembolagen i Hultsfred och Oskarshamn är förebilder för våra mer än 400 butiker runtom i Sverige. Säker försäljning och god service ska känneteckna Systembolagets verksamhet, säger Magdalena Gerger, vd på Systembolaget.

För mer information, kontakta:
Jonas Lindström, butikschef, Oskarshamn, tel: 0491-108 22
Maria Stenbäck, butikschef, Hultsfred, tel: 0495-418 85