08 jan 2013

Systembolaget i Herrljunga nominerat till Årets Butik 2012

Systembolaget i Herrljunga är en av 16 kandidater till Årets Butik inom Systembolaget. Utmärkande för butiken är dess framgångsrika arbete med kundservice och effektiv ålderskontroll.

- Nomineringen gör mig väldigt stolt. Den är ett bevis på att personalens ansträngningar och goda arbete för att förbättra kundservicen ger resultat. Nu ska vi arbeta vidare för att bli ännu bättre, säger Annika Gustafson, butikschef på Systembolaget i Herrljunga. Och förstås är det extra kul för våra kunder att en av Systembolagets bästa butiker finns i Herrljunga.

Nästa steg för butiken är att bli en av de sex butiker som går vidare till final. Bland finalisterna finns då tre större och tre mindre butiker. Systembolaget i Herrljunga tävlar om att gå till final i kategorin mindre butik. Under januari och februari får alla finalister besök av Systembolagets företagsledning och försäljningschefer. 16 mars tillkännages vinnarna av Årets Butik 2012.

Personalen i de två butiker som vinner, belönas med en resa med en upplevelse som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

- Systembolaget i Herrljunga är en förebild för våra mer än 400 butiker runtom i Sverige. Säker försäljning och god service ska känneteckna Systembolagets verksamhet, säger Magdalena Gerger, vd på Systembolaget.

För mer information, kontakta:
Annika Gustafson, butikschef, Herrljunga, tel: 0513-122 38
Lennart Agén, presschef, tel: 070-245 00 47, press@systembolaget.se