08 jan 2013

Systembolaget i Järpen nominerat till Årets Butik 2012

Systembolaget i Järpen är en av 16 kandidater till Årets Butik inom Systembolaget. Utmärkande för butiken är dess framgångsrika arbete med kundservice och effektiv ålderskontroll.

- Nu sporras vi att bli ännu bättre. Den här nomineringen gör mig stolt, eftersom den visar att personalens ansträngningar och goda arbete med att förbättra servicen till våra kunder ger resultat, säger Bengt Nyh, butikschef på Systembolaget i Järpen. Och förstås är det extra kul för våra kunder att en av Systembolagets bästa butiker finns i Järpen.

Nästa steg för butiken är att bli en av de sex butiker som går vidare till final. Bland finalisterna finns då tre större och tre mindre butiker. Systembolaget i Järpen tävlar om att gå till final i kategorin mindre butik. Under januari och februari får alla finalister besök av Systembolagets företagsledning och försäljningschefer. 16 mars tillkännages vinnarna av Årets Butik 2012.

Personalen i de två butiker som vinner, belönas med en resa med en upplevelse som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

- Systembolaget i Järpen är en förebild för våra mer än 400 butiker runtom i Sverige. Säker försäljning och god service ska känneteckna Systembolagets verksamhet, säger Magdalena Gerger, vd på Systembolaget.

För mer information, kontakta:
Bengt Nyh, butikschef, Järpen, tel: 0647-109 81
Lennart Agén, presschef, tel: 070-245 00 47, press@systembolaget.se