31 maj 2013

Systembolaget i Trollhättan öppnar i ny lokal

Systembolaget i centrala Trollhättan öppnar på måndag 3 juni på ny adress, Kungsgatan 32. Systembolagets VD Magdalena Gerger medverkar vid invigningen av butiken på måndag.

Systembolaget i Trollhättans centrum blir nu större och får fler artiklar i sortimentet. I den nya butiken på ca 500 kvadratmeter kommer man att erbjuda ett sortiment med över 1400 artiklar. Sortimentet kommer också att presenteras på ett nytt sätt – exempelvis kommer vinerna att sorteras efter ursprungsland.

- Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre service i de nya lokalerna, säger butikschef Bert-Inge Jakobsson.

Öppettiderna för butiken på Kungsgatan i Trollhättan är:

Måndag-onsdag kl. 10-18

Torsdag kl. 10-19

Fredag kl. 10-18

Lördag kl. 10-14

Systembolaget finns i alla Sveriges kommuner, med totalt 422 butiker. Dessutom finns cirka 500 ombud, i glesbygd och på mindre orter.

För mer information, kontakta:

Bert-Inge Jakobsson, butikschef, tel. 0520-10019

Lennart Agén, presschef , tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se