17 jul 2013

Systembolaget säljstoppar Juliana Spumante Extra Dry

Systembolaget säljstoppar det italienska mousserande vinet Juliana Spumante Extra Dry (http://www.systembolaget.se/7900) (varunummer 7900). Det görs med anledning av att ett fåtal flaskor har ”exploderat”. Vinet är numera bortplockat från butikshyllorna vilket innebär att det inte går att köpa.

Kunder som har köpt Juliana Spumante Extra Dry uppmanas att vara försiktiga vid hanteringen av vinet. Det är naturligtvis möjligt att lämna tillbaka flaskan i någon av Systembolagets butiker, för att få ersättning för inköpet. Det räcker annars med att kunden tar med sig kvittot, alternativt häller ut innehållet och tar med sig den tomma flaskan till butiken.

För mer information, kontakta gärna:Tf Presschef Björn Lundkvist, tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se