14 okt 2013

Systembolagets vice VD arbetar i butiken i Arvidsjaur

I morgon tisdag 15 oktober arbetar Systembolagets vice VD Marie Nygren och flera chefer från Systembolagets huvudkontor i butiken i Arvidsjaur. Den ordinarie personalen i butiken är på utbildningsresa efter att ha utsetts till Årets Butik.

Marie Nygren och övriga chefer kommer att utföra alla vanliga arbetsuppgifter i butiken som att sitta i kassan och plocka varor.

- För oss som arbetar på huvudkontoret är det väldigt lärorikt och roligt att arbeta i butik och träffa våra kunder. Det är en av årets höjdpunkter, säger Marie Nygren, vice VD Systembolaget.

I början av året utsågs butiken i Arvidsjaur till Årets Butik inom Systembolaget i kategorin mindre butiker. Syftet med priset är att lyfta fram butiker som kan fungera som förebilder inom Systembolaget. Viktiga faktorer när vinnarna skall utses är hur bra personalen har varit på ålderskontroll och servicen till kunderna.

Även ledarskap, stämningen i butiken och effektivitet ingår i bedömningen.

Förutom vice VD Marie Nygren arbetar Håkan Johansson (etableringsdirektör), Hans Jungland (försäljningschef), samt Kerstin Wallentin (kommunikationschef) i butiken.

För mer information kontakta:
Lennart Agén, presschef, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Charlotte Kostet, butikschef Arvidsjaur, tel. 0960-21 700