18 feb 2014

Systembolaget på Odengatan 92 öppnar efter ombyggnad

Systembolaget på Odengatan 92 öppnar nu efter ombyggnad. Det som var Systembolagets sista traditionella butik med betjäning över disk har nu byggts om till en självbetjäningsbutik.

Onsdag den 19 februari kl. 10.00 invigs den nya butiken. Systembolagets vice vd Mikael Wallteg medverkar vid invigningen.

Den nya butiken har ett annorlunda format med en- och enhalvplanslösning och kommer att erbjuda drygt 500 artiklar i sortimentet.

- Nu kan vi erbjuda våra kunder ännu bättre service i de nya lokalerna. Det blir större butiksyta och kortare kötider. Självbetjäningsmodellen är bra både för de kunder som föredrar att botanisera själva och för dem som vill få råd och rekommendationer om drycker, säger butikschef Aleksander Mikarovski.

Den tidigare butiken på Odengatan 92 var Systembolagets sista traditionella överdiskbutik. Nu är samtliga Systembolagsbutiker i Sverige av självbetjäningsmodell, med undantag för saluhallsbutiker och kombibutiker.

Öppettider för butiken på Odengatan 92:

Måndag-onsdag kl. 10.00-18.00

Torsdag-fredag kl. 10.00-19.00

Lördag kl. 10.00-15.00

Systembolaget finns i alla Sveriges kommuner, med totalt 424 butiker.

För mer information, kontakta:

Aleksander Mikarovski, butikschef, tel. 08-33 10 51

Lennart Agén, presschef, tel. 070-245 00 4