05 apr 2014
Butiker

Systembolaget Rosenhaga i Skövde och Järpen bästa butiker 2013

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar landets 425 butiker, i kategorierna större och mindre butik. Nu har vinnarna för 2013 utsetts: Rosenhaga-Skövde, i kategorin större butik, och Järpen, i kategorin mindre butik.

- Jag vill gratulera våra kunder i Skövde och Järpen. Båda butikerna har gjort ett mycket gott arbete under hela 2013, med en exceptionell servicenivå och effektiv ålderskontroll. De har levererat ett kundmöte i världsklass, säger Magdalena Gerger, VD Systembolaget.

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga sex finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

- Vi är väldigt stolta över det vi har åstadkommit. Nu är det viktigt att inte stanna upp, utan att fortsätta förbättras och utvecklas. Våra kunder ska veta att vi hela tiden strävar efter att skapa en bättre serviceupplevelse, i kombination med effektiva ålderskontroller och ansvarsfull försäljning, säger Sara Karlsson, butikschef Rosenhaga i Skövde.

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en utbildningsresa som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

Här finns pressbilder på vinnarna från finalen 5 april:

För mer information, kontakta:

Sara Karlsson, butikschef, Rosenhaga i Skövde, tel. 070-927 66 36

Miken Sjöström, butikschef, Järpen, tel. 070-255 36 44