16 nov 2015

Eva Listi ny IT-direktör i Systembolaget

Eva kommer närmast från PostNord AB, där hon varit vice CIO och Chef för IT Plan & Transformation. Hon har 30 års erfarenhet av att leda, transformera och leverera IT, bland annat som CIO på Ericsson. Eva är en erfaren, driven och engagerad ledare med bred erfarenhet inom IT området. Eva har studerat kemi, biologi, juridik och ekonomi vid Stockholms Universitet.

Eva tillträder sin tjänst under våren 2016.

-  Eva är en senior chef med ett modernt värderingsbaserat ledarskap. Med Evas bakgrund och erfarenhet kommer hon att få en både viktig och central roll i den fortsatta utvecklingen av Systembolaget, säger VD Magdalena Gerger.

-  Systembolaget är ett företag byggt på starka värderingar och med ett imponerande ledarskap. Jag ser verkligen fram emot att vara delaktig i Systembolagets kommande utveckling, säger Eva Listi.

Fakta om Eva Listi

Ålder: 53 år

Bor: Spånga, men så ofta som möjligt på Själsholm, Gotland

Familj: Gift och 2 vuxna barn