28 mar 2015

Systembolaget i Gränna tog hem silvret i tävlingen Årets Butik

Finalen i Systembolagets tävling Årets Butik avgjordes på lördagskvällen. Butiken i Gränna kom på andra plats i kategorin mindre butiker. Vinnare i kategorin blev butiken i Överkalix.

Det är klart att vi siktat på att vinna, samtidigt som det känns fantastiskt roligt att vi är en av de absolut främsta av 431 butiker i hela Sverige, säger butikschefen Monika Karlsson.

När juryn i Systembolaget utser vinnare utgår de från butikernas totala kvalitet. Viktiga faktorer är bla servicen till kunderna och hur bra personalen är på ålderskontroll. Men även ledarskapet, stämningen i butiken och effektiviteten bedöms. Segrarna utsågs på en finalfest i lördags kväll i Stockholm.

-          Med utmärkelsen Årets Butik lyfter vi fram butiker som är ett föredöme för andra butiker, och butiken i Gränna är en av dessa, säger Magdalena Gerger, VD i Systembolaget.

Pressbilder från finalen finns här

Tävlingen Årets Butik är uppdelad i två kategorier, större och mindre butiker. I kategorin större, vann butiken i Hammarby Sjöstad, Stockholm.

För mer information kontakta gärna

Systembolagets presstjänst, tel 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Butikschef Monika Karlsson, tel 072-155 34 06