21 okt 2015

Systembolagets VD jobbar i Årets Butik, Hammarby Sjöstad

Torsdagen den 22 oktober jobbar Systembolagets VD Magdalena Gerger tillsammans med kollegor i företagsledningen i Systembolagets butik i Hammarby Sjöstad

Magdalena Gerger och företagsledningen utför alla vanliga arbetsuppgifter som att sitta i kassan och fylla på varor.

– För mig och mina kollegor i företagsledningen är det viktigt att vara ute och arbeta i våra butiker och möta våra kunder. Det är en av årets höjdpunkter att få möta våra kunder i Årets Butik, säger Magdalena Gerger, VD Systembolaget.

Systembolagets butik i Hammarby Sjöstad blev tidigare i år utsedd till Årets Butik inom, kategorin större butiker. Syftet med priset är att lyfta fram butiker som kan fungera som förebilder inom Systembolaget. Viktiga faktorer när vinnarna utses är bland annat ledarskap, service till kunderna och effektiva ålderskontroller.

För mer information kontakta:
Systembolagets pressjour, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se