17 feb 2016

Beställ hemma till alla Systembolagets ombud

Från och med den 18 februari kan alla kunder beställa direkt via systembolaget.se för att sedan hämta ut sin beställning hos något av Systembolagets 500 ombud.

– Den nya tjänsten gör det enklare och smidigare för kunderna att genomföra sina beställningar direkt via systembolaget.se, vilket innebär en förbättrad service för kunder som tidigare gjort sina beställningar hos Systembolagets ombud, säger Peter Lundvall, driftansvarig för e-kanalen.

Tjänsten fungerar som övriga e-beställningar på systembolaget.se, med skillnaden att det från den 18 februari blir möjligt att få varorna levererade till sitt närmsta ombud. Tjänsten infördes stegvis hos ett 60-tal ombud i november för att från den 18 februari kunna erbjudas hos samtliga av Systembolagets ca 500 ombud.

För mer information läs mer här eller kontakta:

Systembolagets pressjour tel, 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se

Driftansvarig för e-kanalen, Peter Lundvall, tel  070-618 09 77