30 sep 2016

Hans Jungland ny Försäljningsdirektör i Systembolaget

Hans Jungland kommer närmast från tjänsten som avdelningschef för Butiksutveckling i Systembolaget och dessförinnan var han Försäljningschef för det norra försäljningsområdet i Systembolaget.

- Jag är väldigt glad över rekryteringen av Hans Jungland. Hans är en mycket engagerad och omtyckt ledare som står för både resultatfokus och ett relationsbaserat ledarskap. Jag ser fram emot att Hans i sin nya roll fortsätter att utveckla Systembolaget tillsammans med oss andra i företagsledningen, säger Magdalena Gerger, VD på Systembolaget.

- Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla och bidra till helheten i Systembolaget.  Det är med ödmjukhet och stort engagemang som jag ser fram emot att kliva in min nya roll, säger Hans Jungland.

Hans Jungland efterträder Mikael Wallteg, som går i pension under 2017. Hans Jungland tillträder sin nya roll den 1 januari 2017.

För ytterligare information kontakta:

Systembolagets pressjour: 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se