24 apr 2016

Malå, Årets butik i Systembolaget

I Systembolagets tävling Årets Butik tävlar Systembolagets samtliga 437 butiker, i kategorierna, större respektive mindre butiker. På lördagskvällen utsågs vinnarna för 2015: Malå i kategorin - mindre butiker och Haparanda i kategorin- större butiker.

-          Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnarna i Årets Butik som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Malå, säger Magdalena Gerger VD för Systembolaget.

Tävlingen Årets Butik inom Systembolaget avgörs i flera steg, där det sista steget är att samtliga sex finalister fått besök av Systembolagets företagsledning, för bedömning och samtal i butiken.

-          Vi har under året fokuserat på att överträffa våra kunders förväntningar och leverera ett kundmöte i världsklass - vinsten är verkligen en bekräftelse för mig och mina medarbetare, säger Annelie Burman butikschef i Malå.

Medarbetarna i de två vinnarbutikerna belönas med en utbildningsresa som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, fokus på kundupplevelse och värdskap. Under tiden som den ordinarie personalen är på resa, vikarierar Systembolagets ledning i butiken.

Pressbilder från finalen

För mer information, kontakta:

Systembolagets pressavdelning, tel 070-245 0047, press@systembolaget.se

Annelie Burman, butikschef Malå, tel 070-6701195