24 apr 2016

Systembolaget i Österbymo tog hem silvret i tävlingen Årets Butik

Finalen i Systembolagets tävling Årets Butik avgjordes på lördagskvällen. Butiken i Österbymo kom på andra plats i kategorin mindre butiker. Vinnare i kategorin blev butiken i Malå.

Det är klart att vi siktat på vinst, samtidigt så det känns fantastiskt roligt att vi är en av de absolut främsta av 437 butiker i hela Sverige, säger butikschefen Åsa Eriksson

När juryn på Systembolaget utser vinnare utgår de från butikernas totala kvalitet. Viktiga faktorer är bland annat servicen till kunderna och hur bra personalen är på ålderskontroll. Även ledarskapet, stämningen i butiken och effektiviteten bedöms. Segrarna utsågs på en finalfest i lördags kväll i Stockholm.

-          Med utmärkelsen Årets Butik lyfter vi fram butiker som är ett föredöme för andra butiker, och butiken i Österbymo är en av dessa, säger Magdalena Gerger, VD i Systembolaget

Pressbilder från finalen

Tävlingen Årets Butik är uppdelad i två kategorier, större och mindre butiker. I kategorin större, vann butiken i Haparanda.

För mer information kontakta gärna:

Systembolagets pressjour, tel 070-245 00 47, press@systembolaget.se

Åsa Eriksson, butikschef Österbymo, tel 072-15 53 804