28 okt 2016

Systembolagets VD Magdalena Gerger jobbar i Haparanda, Årets Butik i Systembolaget

I veckan arbetade Systembolagets VD Magdalena Gerger tillsammans med kollegor i företagsledningen i Systembolagets butiker i Haparanda och Malå

Magdalena Gerger och företagsledningen utförde alla vanliga arbetsuppgifter som att sitta i kassan fylla på varor och möta kunder.

– För mig och mina kollegor i företagsledningen är det viktigt att vara ute och arbeta i våra butiker och möta våra kunder. Att få förmånen att arbeta tillsammans med vinnarna i Årets Butik och möta våra kunder är en av årets höjdpunkter för oss i företagsledningen, säger Magdalena Gerger, VD Systembolaget.

Systembolagets butik i Haparanda och Malå blev tidigare i år utsedda till Årets Butiker inom, kategorin större och mindre butiker av totalt 426 butiker.  Syftet med Årets Butik är att lyfta fram butiker som kan fungera som förebilder inom Systembolaget. Viktiga faktorer när vinnarna utses är bland annat ledarskap, service till kunderna och effektiva ålderskontroller.

För mer information kontakta:

Systembolagets pressjour, tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se