28 jun 2017

Systembolaget Gullmarsplan stänger 3 juli-30 augusti

Systembolaget har beslutat att stänga butiken på Gullmarsplan i Stockholm över sommaren. Vi beklagar det besvär detta medför för våra kunder, och hänvisar till närliggande butiker i Globen/Slakthusområdet, Hammarby Sjöstad, Ringen, samt Sickla köpkvarter.

- Systembolaget har inte kunnat tillsätta tillräckliga ledningsresurser i butiken. För att säkerställa en god kundservice, arbetsmiljö och säkerhet behövs en komplett butiksledning, vilket i dagsläget saknas. Därför har vi beslutat att stänga butiken över sommaren, säger Systembolagets presschef Lennart Agén.

Medarbetarna i butiken kommer att arbeta enligt ordinarie sommarscheman, men i andra butiker i Stockholmsområdet.

För vidare information kontakta:

Systembolagets pressjour på 070-245 00 47 eller press@systembolaget.se