I direkt anslutning till den ordinarie butiken kommer kunder som beställt på systembolaget.se enkelt kunna hämta ut sina varor, utan att behöva gå in i den vanliga butiken. Utlämningsstället får en egen entré och en lastzon direkt utanför för att underlätta för kunderna. Kunderna kommer även kunna göra återköp och reklamationer.
- Att förenkla uthämtningen av beställda varor i Bromma Blocks är en del av vår utveckling och service för de kunder som väljer att handla på nätet. Det ska vara enkelt att handla i onlinebutiken, få personlig dryckesrådgivning via chatt samtidigt som det ska vara smidigt att hämta ut varorna i butik. I butiken i Bromma Blocks testar vi den nya lösningen för att se hur kunderna upplever servicen, säger Stefan Bäckman, försäljningschef för e-handel på Systembolaget.
Allt fler kunder väljer att handla sina varor i Systembolagets onlinebutik där det idag finns omkring 18 000 artiklar. Förhoppningen är att uthämtningsstället i Bromma Blocks ska underlätta för kunder bosatta i närliggande områden.
För mer information, kontakta:
Systembolagets presstjänst tel. 070-245 00 47, press@systembolaget.se