08 apr 2018

Systembolaget Liljeholmen vinner Årets Butik 2017

I lördags meddelade Systembolagets VD, Magdalena Gerger, att det är Liljeholmen som tar hem priset för Årets Butik 2017. Av Systembolagets 442 butiker ses Liljeholmen som en förebild.

– Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnaren i Årets Butik, som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Liljeholmen, säger Magdalena Gerger, VD för Systembolaget.

Priset för Årets Butik har delats ut sedan 1999, men nytt för i år är att priset nu är en av tre kategorier i den utökade tävlingen Årets förebilder. De två andra kategorierna är Årets kundmöte och Årets framsteg.

– Det är verkligen ärofyllt att vår butik i Liljeholmen lyfts upp som en förebild. Vi har jobbat hårt för det här och det känns underbart att kunna hänga upp diplomet på väggen i butiken, säger Evelina Westblom, butikschef på Liljeholmen.

Medarbetarna i vinnarbutiken belönas med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, med fokus på kundupplevelse och värdskap.

För mer information kontakta:

Evelina Westblom, butikschef Liljeholmen, 0734-151244

Systembolagets pressjour, 070-245 00 47, press@systembolaget.se