– Det är årets höjdpunkt att dela ut priset till vinnaren i Årets Butik, som varje dag levererar ett kundmöte och service i världsklass med en ansvarsfull försäljning och effektiva ålderskontroller. Stort grattis till både våra kunder och medarbetare i Liljeholmen, säger Magdalena Gerger, VD för Systembolaget.
Priset för Årets Butik har delats ut sedan 1999, men nytt för i år är att priset nu är en av tre kategorier i den utökade tävlingen Årets förebilder. De två andra kategorierna är Årets kundmöte och Årets framsteg.
– Det är verkligen ärofyllt att vår butik i Liljeholmen lyfts upp som en förebild. Vi har jobbat hårt för det här och det känns underbart att kunna hänga upp diplomet på väggen i butiken, säger Evelina Westblom, butikschef på Liljeholmen.
Medarbetarna i vinnarbutiken belönas med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och förbättring av verksamheten, med fokus på kundupplevelse och värdskap.
För mer information kontakta:
Evelina Westblom, butikschef Liljeholmen, 0734-151244
Systembolagets pressjour, 070-245 00 47, [email protected]