05 dec 2019

Magdalena Gerger ny ordförande i IVAs Näringslivsråd

Systembolagets vd Magdalena Gerger blir från årsskiftet ny ordförande i Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademiens (IVAs) Näringslivsråd. Rådets uppgift är att ytterligare stärka och utveckla kunskapsutbytet mellan IVA och näringslivet.

– Det är ett hedrande och spännande uppdrag. Jag ser fram emot att utveckla mitt engagemang i IVA i den här nya rollen, säger Magdalena Gerger.

IVA samlar mer än 1200 invalda akademiledamöter och 250 företag. Näringslivsrådet säkrar IVAs förankring i näringslivet. Här ingår cirka 230 företag och organisationer från industri- och tjänstesektorn. Både privata och offentliga verksamheter är engagerade.

Magdalena Gerger har en master och civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm och har tidigare arbetat på bland annat på Arla, Nestlé, samt Procter & Gamble utomlands och i Sverige.

För ytterligare information kontakta:
Systembolagets pressjour, 070-245 00 47, press@systembolaget.se