20 mar 2020

Systembolaget ändrar tillfälligt öppettiderna i Stockholms län

Systembolaget ändrar tillfälligt sina öppettider i samtliga butiker i Stockholms län från och med måndag 23 mars. Butikerna kommer att öppna kl. 12.00 på vardagar istället för kl. 10.00. Anledningen är personalbrist till följd av de allmänna råden i samband med coronaviruset covid-19.

Utifrån den rådande situationen är det för närvarande färre medarbetare på plats i Systembolagets butiker i Stockholmsområdet. Därför kommer butikerna i länet tillfälligt att öppna två timmar senare än normalt – kl. 12.00 istället för kl. 10.00 på vardagar. På lördagar öppnar butikerna kl. 10.00 som vanligt.

Justeringarna av öppettiderna gäller från och med måndag 23 mars och tills vidare.

För ytterligare information kontakta:

Systembolagets pressjour 070-245 00 47, press@systembolaget.se