10 nov 2020

Systembolaget i Boländerna vinner silver i Årets butik

Systembolaget i Boländerna, Uppsala, kommer på silverplats i företagets utmärkelse Årets butik 2019. Av Systembolagets 446 butiker ses Boländerna som en förebild.

- Butiken i Boländerna är en sann förebild som ständig arbetar för att förbättra och finslipa sitt arbete. Medarbetarna kan vara mycket stolta över sin butik och alla fantastiska kundmöten, säger Systembolagets vd Magdalena Gerger.

Samtliga finalister har fått besök av representanter från företagets ledningsgrupp inför bedömningen. Viktiga faktorer är att butiken ska vara ett föredöme när det kommer till kundmöten och att man ska ha fokus på Systembolagets försäljningsregler. I arbetsgruppen ska man dela med sig av sin kunskap och jobba för att göra andra framgångsrika. Även ledarskapet och effektiviteten bedöms.

- Vi är alla superglada och stolta över en silverplats. Det är ett kvitto på allt arbete vi gör för att på bästa sätt möta kundernas förväntningar av vår butik, säger Pär Lundström, butikschef i Boländerna.

Tillsammans med övriga finalister belönas medarbetarna från butiken med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och inspiration för att sprida sina goda exempel till varandra och hela företaget.

Med anledning av Covid-19 har årets prisutdelning skett digitalt.

För mer information kontakta:

Systembolagets pressjour, 070-245 00 47press@systembolaget.se