10 nov 2020

Systembolaget i Botkyrka vinner Årets butik 2019

Systembolaget i Botkyrka får företagets utmärkelse Årets butik 2019. Av Systembolagets 446 butiker ses Botkyrka som en förebild.

Ett stort grattis till alla medarbetare i Botkyrka som varje dag levererar högklassig service och ansvarsfull försäljning. Butiken är en sann förebild och precis det vi vill lyfta fram i utmärkelsen Årets butik, säger Systembolagets vd Magdalena Gerger.

Samtliga finalister har fått besök av representanter från företagets ledningsgrupp inför bedömningen. Viktiga faktorer är att butiken ska vara ett föredöme när det kommer till kundmöten och att man ska ha fokus på Systembolagets försäljningsregler. I arbetsgruppen ska man dela med sig av sin kunskap och jobba för att göra andra framgångsrika. Även ledarskapet och effektiviteten bedöms.

- Det betyder verkligen mycket att få den här utmärkelsen. Vi är en tajt grupp som jobbar tillsammans för att bli så framgångsrika som möjligt, säger Jonny Wickman, butikschef i Botkyrka.

Tillsammans med övriga finalister belönas medarbetarna från butiken med en skräddarsydd utbildningsaktivitet som stimulerar till fortsatt utveckling och inspiration för att sprida sina goda exempel till varandra och hela företaget.

Med anledning av Covid-19 har årets prisutdelning skett digitalt.

För mer information kontakta:

Systembolagets pressjour, 070-245 00 47press@systembolaget.se